Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Psychologia ogólna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-2,10n |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Obowiązkowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska nauczycielska |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr Anna Baranowska-Wolnicka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Znajomość ogólnych zasad funkcjonowania człowieka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
Celem treści wykładów jest zaznajomienie studentów
z podstawowymi pojęciami, metodami i teoriami psychologii jako nauki. Studenci
poznają problematykę poznawczą, emocjonalno-motywacyjną, osobowości, różnic
indywidualnych, społeczną związaną z zastosowaniem psychologii w praktyce. Ideą
przedmiotu jest ukazanie specyfiki myślenia psychologicznego. Program nauczania
psychologii ma na celu dostarczenie studentom takich informacji i umiejętności,
które pozwolą im lepiej działać, rozumieć siebie i innych, lepiej radzić sobie
z sytuacjami trudnymi. Po zakończeniu zajęć student powinien: poznać
problematykę psychologii ogólnej, klinicznej, pojęcia normy i zdrowia,
podejście patogenetyczne i salutogenetyczne oraz modele zaburzeń psychicznych,
a także problemy związane z nauczaniem i wychowaniem młodego człowieka w
aspekcie najczęściej występujących zaburzeń. Poruszona zostanie problematyka
dotycząca zapobiegania problemom związanym ze zdrowiem psychicznym |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr Anna Baranowska-Wolnicka, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr Anna Baranowska-Wolnicka, |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykład informacyjny, wykład problemowy, ćwiczenia, dyskusja,
zajęcia praktyczne, pokaz, metoda sytuacyjna, metoda przypadków, konwersatorium,
praca w grupach |
Treści programowe
Wykłady
Wykład:
|
|
ćwiczenia | |
Treść programowa ćwiczeń: Odwołanie do tematyki wykładów i poszerzenie jej o dyskusje, wykorzystanie psychologicznej wiedzy teoretycznej w praktyce oraz omawianie studium przypadków, a także prezentacja technik i metod diagnostycznych, testów psychologicznych oraz podstawowych paradygmatów w psychoterapii. |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
Do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń wymagana jest: Obecność na ćwiczeniach przekraczająca 80%. Przygotowanie prezentacji w zespole badawczym i przedstawienie jej na zajęciach. Egzamin: Kryteria dla testu wiadomości: 51-60% dst; 61-70%
+dst; 71-80% db; 81-90% +db; 91-100% bdb |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń wymagana jest: Obecność na ćwiczeniach przekraczająca 80%. Przygotowanie prezentacji w zespole badawczym i przedstawienie jej na zajęciach. Egzamin: Kryteria dla testu wiadomości: 51-60% dst; 61-70%
+dst; 71-80% db; 81-90% +db; 91-100% bdb |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
----- |