Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Przedmiot do wyboru: Strategie uczenia się języków obcych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-1,13a |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Do wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska - nauczycielska i tłumaczeniowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr Ewa Papierz-Łapsa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Podstawowa wiedza i własne doświadczenia dotyczące uczenia się języka obcego |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
Odkrycie własnej metody nauki języka obcego polegającej na indywidualnym
dopasowaniu sposobu nauki uwzględniającej motywy, sposób organizacji czasu i
miejsca pracy, określeniu przeważających typów inteligencji, dominującego
kanału percepcji, zainteresowań i charakteru. Kurs ma na celu wdrożenie technik
rozwijających i usprawniających wszystkie sprawności językowe i skuteczną naukę
słownictwa i gramatyki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr Katarzyna Jawoszek, |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr Katarzyna Jawoszek, |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaPrezentacja multimedlilana, ćwiczenia indywidualne i w grupach, dyskusja
dydaktyczna, samokształcenie. |
Treści programowe
Wykłady----- |
|
ćwiczenia | |
1. Efektywne uczenie się języków obcych – sekrety procesu uczenia się i nauczania. 2. Każdy może nauczyć się języka obcego – czynniki wpływające na efektywne uczenie się języków. 3. Przeszkody na drodze do nauki. 4. Motywacja i techniki organizacyjne. 5. Organizacja miejsca pracy 6. Organizacja czasu pracy. 7. Określenie indywidualnych typów inteligencji. 8. Kanały percepcji świata. 9. Efektywne uczenie się języków. 10. Zapamiętywanie obcych słów. 11. Skuteczne strategie nauki: - słownictwa, - gramatyki, - technik usprawniających rozumienie ze słuchu, - technik usprawniających rozumienie tekstu czytanego, - technik rozwijających umiejętności pisania, - technik rozwijających wymowę 12. Mnemotechniki. 13. Metody tradycyjne i eksperymentalne. 14. Sztuczki poliglotów i samouków. |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
W1 Na ocenę 3 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 60 do 74%, ma uporządkowaną, podstawową wiedzę z zakresu teorii i praktyki uczenia się języków obcych. Na ocenę 4 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 75 do 89%; ma ugruntowana wiedzę z zakresu teorii i praktyki uczenia się języków obcych. Na ocenę 5 /Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 90-100%; w stopniu bardzo dobrym opanował podstawową wiedzę z zakresu teorii i praktyki uczenia się języków obcych. U1 Na ocenę 3 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 60 do 74%, potrafi w sposób zadowalający wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z zakresu zastosowania strategii i technik uczenia się języka obcego. Na ocenę 4 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 75 do 89%; Student potrafi skutecznie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z zakresu zastosowania strategii i technik uczenia się języka obcego. Na ocenę 5 /Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 90-100%; Student potrafi bardzo skutecznie i wyszukiwać, twórczo analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z zakresu zastosowania strategii i technik uczenia się języka obcego. U2 Na ocenę 3 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 60 do 74%, Student potrafi w miarę samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania sprawności językowej przy wykorzystaniu technik i strategii uczenia się języków obcych. Na ocenę 4 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 75 do 89%; Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania sprawności językowej przy wykorzystaniu technik i strategii uczenia się języków obcych. Na ocenę 5 /Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 90-100%; Student potrafi samodzielnie i bardzo skutecznie zdobywać wiedzę, doskonalić i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania sprawności językowej przy wykorzystaniu technik i strategii uczenia się języków obcych. U3 Na ocenę 3 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 60 do 74%, potrafi w miarę samodzielnie dobrać i zastosować innowacyjne metody i procedury do realizacji wybranych zadań i rozwiązywania ewentualnych problemów pojawiających się w procesie uczenia się języków obcych. Na ocenę 4 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 75 do 89%; potrafi samodzielnie i skutecznie dobrać i zastosować innowacyjne metody i procedury do realizacji wybranych zadań i rozwiązywania ewentualnych problemów pojawiających się w procesie uczenia się języków obcych. Na ocenę 5 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 90-100%; potrafi samodzielnie i w pełni skutecznie dobrać i zastosować innowacyjne metody i procedury do realizacji wybranych zadań i rozwiązywania ewentualnych problemów pojawiających się w procesie uczenia się języków obcych. U4 Na ocenę 3 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 60 do 74%, Student potrafi, wykorzystując niektóre pogłębione i rozszerzone ujęcia teoretyczne i korzystając z różnorodnych źródeł, w miarę samodzielnie przygotować różne, oparte na merytorycznej argumentacji prace pisemne lub wypowiedzi ustne dotyczące zagadnień związanych z procesem uczenia się języków obcych, uzyskał zaliczenie na min. 60%. Na ocenę 4 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 75 do 89%; potrafi, wykorzystując większość pogłębionych i rozszerzonych ujęć teoretycznych i korzystając z różnorodnych źródeł, samodzielnie przygotować różne, oparte na merytorycznej argumentacji prace pisemne lub wypowiedzi ustne dotyczące zagadnień związanych z procesem uczenia się języków obcych, uzyskał zaliczenie na min. 75%. Na ocenę 5 / Student osiągnął zamierzony efekt kształcenia na poziomie 90-100%; potrafi, wykorzystując wszelkie pogłębione i rozszerzone ujęcia teoretyczne i korzystając z różnorodnych źródeł, zupełnie samodzielnie przygotować różne, oparte na merytorycznej argumentacji prace pisemne lub wypowiedzi ustne dotyczące zagadnień związanych z procesem uczenia się języków obcych, uzyskał zaliczenie na min. 90%. K1 Na ocenę 3 / Student w sposób zadowalający rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie, wykazuje się niską aktywnością podczas zajęć, zabiera głos na polecenie wykładowcy, w grupie przyjmuje postawę bierną. Na ocenę 4 / Student dobrze rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie, wykazuje się umiarkowaną aktywnością podczas zajęć, rzadko zabiera głos na forum, ale przyjmuje postawę zaangażowaną w pracy w grupie. Na ocenę 5 / Student bardzo dobrze rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie, podczas zajęć jest bardzo aktywny, często sam zabiera głos, w grupie przyjmuje postawę zaangażowaną i podejmuje role zarówno lidera jak też współorganizatora. |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Do uzyskania zaliczenia z oceną z przedmiotu wymagane jest: 1. uzyskanie zaliczenia z dwóch testów w ciągu semestru, 2. przygotowanie jednej prezentacji, 3. przedłożenie zadań domowych, 4. napisanie dwóch prac semestralnych, 5. obecność na ćwiczeniach przekraczająca 80% w semestrze. Kryteria dla zaliczeń pisemnych (kolokwium, testu wiadomości): 90-100 % bardzo dobry, 86-89 % dobry plus, 75-85% dobry, 70-74% dostateczny plus, 60-69% dostateczny, 0-59% niedostateczny |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
----- |