Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Stylistyka języka angielskiego |
||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-2,13t |
||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Obowiązkowy |
||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska tłumaczeniowa |
||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr Katarzyna Jawoszek |
||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Znajomość
języka angielskiego na poziomie B1/B2 |
||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
Głównym celem przedmiotu jest uzyskanie przez studentów umiejętności rozróżniania stylów funkcjonalnych charakterystycznych dla wypowiedzi ustnej i pisemnej w języku angielskim, a więc stylu potocznego, urzędowego, artystycznego, naukowego i publicystycznego. Po ukończeniu kursu studenci będą posiadali umiejętność dostosowania stylu wypowiedzi do konkretnej sytuacji komunikacyjnej. Jednym z założeń przedmiotu jest także wyćwiczenie umiejętności korzystania z materiałów pomocniczych, a w szczególności ze słowników różnego typu. |
||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr Katarzyna Jawoszek |
||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr Katarzyna Jawoszek |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształcenia |
Treści programowe
Wykłady1. Definicja stylu. 2. Styl i jego odmiany. 3. Wypowiedź i jej odmiany. 4. Korelacja rodzaju wypowiedzi ze stylem. 5. Praktyczne zastosowanie różnych stylów. 6. Podstawowe błędy stylistyczne. |
|
ćwiczenia | |
1. Korelacja rodzaju wypowiedzi ze stylem. 2.Praktyczne zastosowanie różnych stylów / Tłumaczenia tekstów reprezentujących różne style – analiza krytyczno-porównawcza. 3.Podstawowe błędy stylistyczne |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
Efekty kształcenia: W1 Na ocenę 3: Student posiada uporządkowaną wiedzę podstawową na temat fonologicznej, morfologicznej i gramatycznej struktury języka angielskiego, w stopniu zadowalającym. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4: Student posiada uporządkowaną wiedzę podstawową na temat fonologicznej, morfologicznej i gramatycznej struktury języka angielskiego, w stopniu dobrym. Uzyskanie co najmniej 76% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5:Student posiada uporządkowaną wiedzę podstawową na temat fonologicznej, morfologicznej i gramatycznej struktury języka angielskiego, w stopniu bardzo dobrym. Uzyskanie co najmniej 92% z zaliczenia oraz z egzaminu. W2 Na ocenę 3:Student zna elementarną terminologię filologiczną w języku angielskim i polskim, w stopniu zadowalającym. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4:Student zna elementarną terminologię filologiczną w języku angielskim i polskim, w stopniu dobrym. Uzyskanie co najmniej 76% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5:Student zna elementarną terminologię filologiczną w języku angielskim i polskim, w stopniu bardzo dobrym. Uzyskanie co najmniej 92% z zaliczenia oraz z egzaminu. W3 Na ocenę 3: Student w zadowalający sposób zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej.Na ocenę 4: Student dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej.Na ocenę 5: Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej. U1Na ocenę 3: Student potrafi w sposób zadowalający choć niepełny wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu stylistyki języka angielskiego z wykorzystaniem niektórych źródeł i sposobów.Na ocenę 4: Student potrafi skutecznie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu stylistyki języka angielskiego z wykorzystaniem większości źródeł i sposobów.Na ocenę 5: Student potrafi bardzo skutecznie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu stylistyki języka angielskiego z wykorzystaniem różnorodnych źródeł i sposobów. U2Na ocenę 3: Student umie w miarę samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić umiejętności profesjonalne związane z działalnością zawodową tłumacza, choć nie wykorzystuje wszystkich możliwości, aby to czynić.Na ocenę 4: Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić umiejętności profesjonalne związane z działalnością zawodową tłumacza, wykorzystując większość możliwości, aby to czynić.Na ocenę 5: Student umie bardzo skutecznie i w pełni samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić umiejętności profesjonalne związane z działalnością zawodową tłumacza, wykorzystując wszystkie możliwości, aby to czynić. U3Na ocenę 3: Student potrafi w stopniu zadowalającym, dobrać i zastosować odpowiednie metody i procedury do realizacji wybranych zadań i rozwiązywania ewentualnych problemów pojawiających się w pracy zawodowej tłumacza.Na ocenę 4: Student dobrze potrafi dobrać i zastosować odpowiednie metody i procedury do realizacji wybranych zadań i rozwiązywania ewentualnych problemów pojawiających się w pracy zawodowej tłumacza.Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi dobrać i zastosować odpowiednie metody i procedury do realizacji wybranych zadań i rozwiązywania ewentualnych problemów pojawiających się w pracy zawodowej tłumacza. U4Na ocenę 3: Student posiada umiejętność samodzielnego argumentowania w formie pisemnej i ustnej z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków w języku angielskim w stopniu zadowalającym.Na ocenę 4: Student posiada umiejętność samodzielnego argumentowania w formie pisemnej i ustnej z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków w języku angielskim w stopniu dobrym.Na ocenę 5: Student posiada umiejętność samodzielnego argumentowania w formie pisemnej i ustnej z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków w języku angielskim w stopniu bardzo dobrym. U5Na ocenę 3: Student potrafi w stopniu zadowalającym , wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne i korzystając z różnorodnych źródeł, samodzielnie przygotować typową, opartą na merytorycznej argumentacji pracę pisemną lub wypowiedź ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień związanych z kierunkiem filologia angielska i specjalnością tłumaczeniową.Na ocenę 4: Student potrafi w stopniu dobrym , wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne i korzystając z różnorodnych źródeł, samodzielnie przygotować typową, opartą na merytorycznej argumentacji pracę pisemną lub wypowiedź ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień związanych z kierunkiem filologia angielska i specjalnością tłumaczeniową.Na ocenę 5: Student potrafi w stopniu bardzo dobrym , wykorzystując podstawowe ujęcia teoretyczne i korzystając z różnorodnych źródeł, samodzielnie przygotować typową, opartą na merytorycznej argumentacji pracę pisemną lub wypowiedź ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień związanych z kierunkiem filologia angielska i specjalnością tłumaczeniową. K1Na ocenę 3: Student w sposób zadowalający rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie.Na ocenę 4: Student dobrze rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie.Na ocenę 5: Student bardzo dobrze rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie. K2Na ocenę 3: Student potrafi w miarę sprawnie współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej niektóre role.Na ocenę 4: Student potrafi sprawnie współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej większość ról.Na ocenę 5: Student potrafi bardzo sprawnie współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, odpowiednio dobrane do danego zadania. |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń wymagana jest: Obecność na zajęciach przekraczająca 80% Aktywność na zajęciach Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczeń Zaliczenie wszystkich zadań domowych Egzamin: Aby uzyskać pozytywną ocenę z egzaminu konieczne jest uzyskanie co najmniej 60% punktów. Egzamin ma formę pisemną z pytaniami otwartymi, zamkniętymi. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
----- |