Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Projekty europejskie w szkole |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-5,10n |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Do wyboru |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska nauczycielska |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr Mariusz Trawiński |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
brak |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
Uzyskanie przez studentów – przyszłych nauczycieli wiedzy teoretycznej z elementami praktycznymi odnośnie wdrożenia i korzystania z projektów europejskich w szkole. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr Krzysztof Trochimiuk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr Krzysztof Trochimiuk |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształcenia
ćwiczenia, dyskusja, zajęcia praktyczne, pokaz, prezentacja, referat, praca w grupach, obserwacja |
Treści programowe
Wykłady
1. Prawne i organizacyjne aspekty zarządzania projektami unijnymi. 2. Fundusze unijne dla szkoły 3. Cykl projektu - zarządzanie 4. Praca w szkole a zaangażowanie w projekt. 5. Dokształcanie nauczycieli oraz wymiany młodzieży w ramach środków europejskich |
|
ćwiczenia | |
1. Cechy dobrego projektu – analiza w praktyce 2. Sporządzanie dokumentacji i wniosków o fundusze i projekty europejskie 3. Konstruowanie harmonogramu działań – wykorzystanie zasobów 4. Najczęściej popełniane błędy w realizacji projektu 5. Monitoring i ewaluacja projektu |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
W1 Na ocenę 3: Student ma podstawową wiedzę na temat projektów europejskich mających zastosowanie w edukacji. Student uzyskał co najmniej 60% z zaliczenia. Na ocenę 4: Student ma rozszerzoną wiedzę na temat projektów europejskich mających zastosowanie w edukacji. Student uzyskał co najmniej 75% z zaliczenia. Na ocenę 5: Student ma szeroką wiedzę na temat projektów europejskich mających zastosowanie w edukacji. Student uzyskał co najmniej 90% z zaliczenia. U1 Na ocenę 3: Student posiada dostateczne umiejętności i kompetencje niezbędne do oceny jakości swojej pracy, a także możliwości rozwoju w kontekście projektów europejskich. Student uzyskał co najmniej 60% z zaliczenia. Na ocenę 4: Student posiada dobre umiejętności i kompetencje niezbędne do oceny jakości swojej pracy, a także możliwości rozwoju w kontekście projektów europejskich. Student uzyskał co najmniej 75% z zaliczenia. Na ocenę 5: Student posiada bardzo dobre umiejętności i kompetencje niezbędne do oceny jakości swojej pracy, a także możliwości rozwoju w kontekście projektów europejskich. Student uzyskał co najmniej 90% z zaliczenia. K1 Na ocenę 3: Student potrafi dostatecznie komunikować się i pracować w zespole projektowym na korzyść beneficjentów projektu. Na ocenę 4: Student potrafi dobrze komunikować się i pracować w zespole projektowym na korzyść beneficjentów projektu. Na ocenę 5: Student potrafi bardzo dobrze komunikować się i pracować w zespole projektowym na korzyść beneficjentów projektu. |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Student potrafi przedstawić i objaśnić aktualnie możliwy do zrealizowania projekt w realiach szkolnych. Do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń wymagana jest: Obecność na zajęciach przekraczająca 80% Aktywność na zajęciach. Uzyskanie co najmniej 60% zaliczenia końcowego z projektu. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
nie dotyczy |