Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Przedmiot do wyboru: Kinematografia brytyjska |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-4,8a |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Obowiązkowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr Janusz Arnold |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
1. Przyswojenie przez studenta terminologii filmoznawstwa i charakterystycznej dla teorii filmu. 2. Przyswojenie przez studenta wiedzy o historii, rozwoju i roli kinematografii brytyjskiej w kulturze brytyjskiej oraz ich wpływu na kulturę amerykańską i europejską. 3. Zapoznanie się z głównymi nurtami i kierunkami kinematografii brytyjskiej. 4. Kształcenie umiejętności krytycznych. 5. Rozwijanie zmysłu estetycznego wraz z umiejętnością dyskusji na temat wartości artystycznych filmu z wykorzystaniem adekwatnej terminologii. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr Janusz Arnold |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr Janusz Arnold |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniawykład, prezentacja, dyskusja |
Treści programowe
WykładyZagadnienia prezentowane i omawiane na wykładach: 1. wprowadzenie do filmoznawstwa i teorii filmu. Podstawowe kryteria i terminologia krytyczna, 2. realizm społeczny i „nowa fala” w filmie brytyjskim lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, 3. modernizm a kino brytyjskie 4. film historyczny („Lawrence of Arabia”, „The Charge of the Light Brigade”, itp.) 5. adaptacje filmowe klasyki literatury brytyjskiej na dużym i małym ekranie; 6. „sitcom” brytyjski i jego wpływ na dyskurs społeczny 7. Monthy Python i humor absurdalny 8. tradycyjne wartości brytyjskie, charakter narodowy i specyficzny humor – próba znalezienia wspólnego mianownika w kinematografii brytyjskiej, 9. oscarowe brytyjskie produkcje filmowe 10. projekcje przykładowych filmów lub ich fragmentów |
|
ćwiczenia | |
----- |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
Na ocenę 3 Student ma uporządkowaną wiedzę podstawową z zakresu kinematografii brytyjskiej na zadowalającym poziomie i uzyskał minimum 60% z pracy zaliczeniowej. Na ocenę 4 Student ma uporządkowaną wiedzę podstawową z zakresu kinematografii brytyjskiej na dobrym poziomie i uzyskał minimum 75% z pracy zaliczeniowej. Na ocenę 5 Student ma uporządkowaną wiedzę podstawową z zakresu kinematografii brytyjskiej na bardzo dobrym poziomie i uzyskał minimum 90% z pracy zaliczeniowej. |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Do uzyskania zaliczenia wymagana jest: Obecność na ćwiczeniach przekraczająca 80%. Złożenie pracy zaliczeniowej i uzyskanie pozytywnej oceny. Przygotowanie prezentacji w zespole badawczym i przedstawienie jej na zajęciach. Aby uzyskać pozytywną ocenę, konieczne jest otrzymanie co najmniej 60% punktów. Zaliczenie ma formę pracy zaliczeniowej/ prezentacji. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
nie dotyczy |