Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Przedmiot do wyboru: Creative writing |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-3,8b |
|||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Do wyboru |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr Wojciech Kraus |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Student ma umiejętności językowe w zakresie języka angielskiego na poziomie B2. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności tworzenia wypowiedzi pisemnych w formule monologu, eseju, opowiadania itp. poprawnych pod względem językowym i strukturalnym. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr Weronika Ostachowska |
|||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr Weronika Ostachowska |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaRozwiązywanie zadań, praca w
grupach, metoda projektów |
Treści programowe
Wykłady----- |
|
ćwiczenia | |
1. Teoretyczne wprowadzenie do zasad redakcji tekstu. 2. Poprawne formułowanie myśli. 3. Analiza, korekta i autokorekta, redakcja tekstu własnego i cudzego. 4. Budowa różnych typów wypowiedzi pisemnej (eseju, opowiadania, monologu) 5. Prezentacja napisanego przez siebie tekstu i dyskusja na jego temat. 6. Recenzja filmu. 7. Streszczenie tekstu. 8. Interpretacja utworu literackiego |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
U1 Na ocenę 3 Student na ogół tworzy wypowiedzi pisemne poprawne pod względem językowym i leksykalnym na zaawansowanym poziomie. Uzyskuje co najmniej 60% z zadań domowych i projektu. Na ocenę 4 Student zazwyczaj tworzy kreatywne wypowiedzi pisemne poprawne pod względem językowym i leksykalnym na zaawansowanym poziomie. Uzyskuje co najmniej 75% z zadań domowych i projektu. Na ocenę 5 Student zawsze tworzy kreatywne wypowiedzi pisemne poprawne pod względem językowym leksykalnym na zaawansowanym poziomie. Uzyskuje co najmniej 90% z zadań domowych i projektu. U2 Na ocenę 3 Student na ogół tworzy wypowiedź
pisemną zgodnie z wymagana formą. Uzyskuje co najmniej 60% z zadań domowych i
projektu. Na ocenę 4 Student zazwyczaj tworzy wypowiedź pisemną zgodnie z wymagana formą. Uzyskuje co najmniej 75% z zadań domowych i projektu. Na ocenę 5 Student zawsze tworzy wypowiedź pisemną zgodnie z wymagana formą. Uzyskuje co najmniej 90% z zadań domowych i projektu |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Po III semestrze zaliczenie z oceną – warunkiem jest obecność na zajęciach oraz zaliczenie wszystkim zadań domowych i projektu na poziomie co najmniej 60% |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
----- |