Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Przedmiot do wyboru: Korespondencja urzedowa i biznesowa |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-3,8a |
|||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Do wyboru |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
dr Mariusz Trawiński |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Znajomość języka angielskiego na poziomie B1+/B2 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
1. Nauczenie terminologii typowej dla przedmiotu 2. Wypracowanie umiejętności prowadzenia takiej korespondencji 3. Zaznajomienie z techniką pisania na poziomie akademickim 4. Tworzenie tekstów dotyczących szeroko pojętej sfery biznesu, w szczególności ekonomii, marketingu, finansów, reklamy, bankowości, współczesnych technologii, itd. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr Krzysztof Trochimiuk |
|||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr Krzysztof Trochimiuk |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształcenia
Ćwiczenia, dyskusja, pokaz, rozwiązywanie zadań, praca w grupach, metody aktywizujące, metody programowane z użyciem komputera, prace domowe, metoda projektów, obserwowanie w czasie zajęć |
Treści programowe
Wykłady----- |
|
ćwiczenia | |
Język angielski w korespondencji biznesowo-urzędowej: listy, pisma, umowy, CV, resume, Inventory Skills i inne dokumenty związane z pracą i zatrudnieniem w środowisku angielskojęzycznym. - Korespondencja handlowa z terminologią transakcji. Wizyty. Wzory listów. Typowe zwroty- Zasady pisania faxów i poczty elektronicznej - Udział w zebraniach prowadzonych w języku angielskim - Pisanie raportów, protokołów z zebrań, notatek - Sposoby pisania życiorysów i listów motywacyjnych - Wzory listów intencyjnych |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
W1 Na ocenę 3: Student posiada w miarę uporządkowaną wiedzę o korespondencji biznesowej i urzędniczej, słownictwie z zakresu biznesu pozwalającą na jej wykorzystywanie w zadowalający sposób w sytuacji zajęć czy aktywności zawodowej. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4: Student posiada uporządkowaną wiedzę o korespondencji biznesowej i urzędniczej, słownictwie z zakresu biznesu pozwalającą na jej wykorzystywanie w zadowalający sposób w sytuacji zajęć czy aktywności zawodowej. Uzyskanie co najmniej 75% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5: Student posiada w bardzo dobrym stopniu uporządkowaną wiedzę o korespondencji biznesowej i urzędniczej, słownictwie z zakresu biznesu pozwalającą na jej bardzo sprawne i kreatywne wykorzystywanie w trakcie zajęć czy aktywności zawodowej. Uzyskanie co najmniej 90% z zaliczenia oraz z egzaminu. W2 Na ocenę 3: Student ma w miarę uporządkowaną wiedzę podstawową na temat fonologicznej, morfologicznej i gramatycznej struktury języka angielskiego. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4: Student ma uporządkowaną wiedzę podstawową na temat fonologicznej, morfologicznej i gramatycznej struktury języka angielskiego. Uzyskanie co najmniej 75% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5: Student ma bardzo dobrze uporządkowaną wiedzę podstawową na temat fonologicznej, morfologicznej i gramatycznej struktury języka angielskiego. Uzyskanie co najmniej 90% z zaliczenia oraz z egzaminu. W3 Na ocenę 3: Student w stopniu zadowalającym zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej, technologii informacyjnej i prawa autorskiego. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4: Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej, technologii informacyjnej i prawa autorskiego. Uzyskanie co najmniej 75% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5: Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej, technologii informacyjnej i prawa autorskiego. Uzyskanie co najmniej 90% z zaliczenia oraz z egzaminu. U1 Na ocenę 3: Student w stopniu zadowalającym potrafi wyszukać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła i sposoby. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4: Student potrafi wyszukać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła i sposoby. Uzyskanie co najmniej 75% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5: Student bardzo dobrze potrafi wyszukać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje, wykorzystując różne źródła i sposoby. Uzyskanie co najmniej 90% z zaliczenia oraz z egzaminu. U2 Na ocenę 3: Student umie w stopniu zadowalającym samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić umiejętności profesjonalne związane z wybranym obszarem działalności zawodowej. Uzyskanie co najmniej 60% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 4: Student umie efektywnie samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić umiejętności profesjonalne związane z wybranym obszarem działalności zawodowej. Uzyskanie co najmniej 75% z zaliczenia oraz z egzaminu. Na ocenę 5: Student umie bardzo efektywnie samodzielnie zdobywać wiedzę, doskonalić umiejętności profesjonalne związane z wybranym obszarem działalności zawodowej. Uzyskanie co najmniej 90% z zaliczenia oraz z egzaminu. K1 Na ocenę 3: Student w stopniu zadowalającym rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie Na ocenę 4: Student rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie Na ocenę 5: Student bardzo dobrze rozumie konieczność rozwoju zawodowego i osobistego przez całe życie K2 Na ocenę 3: Student potrafi w sposób zadowalający odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub przez innych zadania Na ocenę 4: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub przez innych zadania Na ocenę 5: Student potrafi bardzo dobrze określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub przez innych zadania |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Obecność na ćwiczeniach przekraczająca 85%. Złożenie pracy zaliczeniowej i uzyskanie pozytywnej oceny. Przygotowanie prezentacji i przedstawienie jej na zajęciach. Aktywność na zajęciach. Uzyskanie co najmniej 60% z semestralnych prac pisemnych |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
nie dotyczy |