Ramowy program studiów
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu |
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu |
Praktyka pedagogiczna śródroczna |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod przedmiotu |
FA-1-2_5,13n |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status przedmiotu |
Obowiązkowy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Humanistyczno - Społeczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
filologia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalność (uwagi) |
filologia angielska: nauczycielska |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
I stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program przedmiotu |
mgr Anna Borkowska |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Student uczęszczał na zajęcia z pedagogiki ogólnej i psychologii, na zajęcia z praktyk
pedagogicznych w I i II toku studiów oraz na zajęcia z dydaktyki nauczania języka
angielskiego. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele przedmiotu |
Celem przedmiotu jest przygotowania studenta do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w przedszkolach oraz szkołach podstawowych. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr Anna Borkowska, |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr Anna Borkowska |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty kształcenia
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształcenia----- |
Treści programowe
Wykłady----- |
|
ćwiczenia | |
Semestr 2: 1. przygotowanie procedur ćwiczeń językowych 2. Obserwacja nauczycieli języka angielskiego w przedszkolach i szkołach podstawowych 3. Opracowanie własnych materiałów dydaktycznych 4. Peer observation 5. Przygotowanie i przeprowadzanie warsztatów językowych w szkole podstawowej 6. Analiza przeprowadzonych zajęć - warsztaty językowe 7. Konsultacje z opiekunem praktyk Semestr 3: 1. Peer observation 2. Przygotowanie i przeprowadzanie warsztatów językowych w szkole podstawowej 3. Przygotowanie i przeprowadzanie kursów językowych w szkole podstawowej 4. Analiza przeprowadzonych zajęć - indywidualne konsultacje i warsztaty 5. Konsultacje z opiekunem praktyk Semestr 4: 1. Peer observation 2. Przygotowanie i przeprowadzanie warsztatów językowych w szkole podstawowej 3. Przygotowanie i przeprowadzanie kursów językowych w szkole podstawowej 4. Analiza przeprowadzonych zajęć - indywidualne konsultacje i warsztaty 5. Konsultacje z opiekunem praktyk Semestr 5: 1. Samodzielne przygotowanie i przeprowadzanie zajęć z szkołach podstawowych 2. Indywidualne konsultacje z opiekunem praktyk |
Kryteria oceny osiągniętych efektów kształcenia
Kryteria oceny osiągania przez studenta zakładanych efektów kształcenia |
WIEDZA W1 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej w działalności pedagogicznej uzyskując co najmniej 60% z obserwacji przeprowadzonych zajęć warsztatowych i kursów. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym posiada wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej w działalności pedagogicznej uzyskując co najmniej 75% z obserwacji przeprowadzonych zajęć warsztatowych i kursów. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym posiada wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej w działalności pedagogicznej uzyskując co najmniej 90% z obserwacji przeprowadzonych zajęć warsztatowych i kursów W2 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów oraz konspektu zajęć. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym posiada wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów oraz konspektu zajęć. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym posiada wiedzę dotyczącą nauczania języka angielskiego uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów oraz konspektu zajęć. W3Na ocenę 3:Student w stopniu podstawowym ma wiedzę z zakresu funkcjonowania środowisk wychowawczych uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów.Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym ma wiedzę z zakresu funkcjonowania środowisk wychowawczych uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym ma wiedzę z zakresu funkcjonowania środowisk wychowawczych uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów. W4 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym ma wiedzę w zakresu funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami oraz uczniów szczególnie uzdolnionych uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym ma wiedzę w zakresu funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami oraz uczniów szczególnie uzdolnionych uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym ma wiedzę w zakresu funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami oraz uczniów szczególnie uzdolnionych uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów. W5 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę z zakresu metodyki nauczania języków obcych uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym posiada wiedzę z zakresu metodyki nauczania języków obcych uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym posiada wiedzę z zakresu metodyki nauczania języków obcych uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. UMIEJĘTNOŚCI U1 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykorzystania metodyki nauczania języka angielskiego w praktyce uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym opanował umiejętność wykorzystania metodyki nauczania języka angielskiego w praktyce uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym opanował umiejętność wykorzystania metodyki nauczania języka angielskiego w praktyce uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. U2 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym opanował umiejętność oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 3: Student w stopniu bardzo dobrym opanował umiejętność oceniania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. U3Na ocenę 3:Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność wykorzystania i opracowania materiałów dydaktycznych uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio.Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym opanował umiejętność wykorzystania i opracowania materiałów dydaktycznych uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym opanował umiejętność wykorzystania i opracowania materiałów dydaktycznych uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. U4Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność kierowania grupą uczniów uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym opanował umiejętność kierowania grupą uczniów uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym opanował umiejętność kierowania grupą uczniów uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. U5 Na ocenę 3: Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność dostosowania metod nauczania do potrzeb uczniów uzyskując co najmniej 60% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym opanował umiejętność dostosowania metod nauczania do potrzeb uczniów uzyskując co najmniej 75% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. Na ocenę 5: Student w stopniu dobrym opanował umiejętność dostosowania metod nauczania do potrzeb uczniów uzyskując co najmniej 90% z obserwacji zajęć warsztatowych i kursów, konspektów zajęć oraz portfolio. KOMPETENCJE K1 Na ocenę 3: Student w niewielkim jest świadomy konieczności rozwoju umiejętności pedagogicznych. Na ocenę 4: Student w stopniu dobrym jest świadomy konieczności rozwoju umiejętności pedagogicznych. Na ocenę 5: Student w stopniu bardzo dobrym jest świadomy konieczności rozwoju umiejętności pedagogicznych. K2 Na ocenę 3: Student w słabym stopniu rozstrzyga dylematy związane z zawodem nauczyciela języka angielskiego. Na ocenę 4: Student w dobrym stopniu rozstrzyga dylematy związane z zawodem nauczyciela języka angielskiego. Na ocenę 5: Student w bardzo dobrym stopniu rozstrzyga dylematy związane z zawodem nauczyciela języka angielskiego. K3 Na ocenę 3: Student w słabym stopniu jest przygotowany do wykonywania zadań pedagogicznych podczas lekcji. Na ocenę 4: Student w dobrym stopniu jest przygotowany do wykonywania zadań pedagogicznych podczas lekcji. Na ocenę 5: Student w bardzo dobrym stopniu jest przygotowany do wykonywania zadań pedagogicznych podczas lekcji. . |
Forma i warunki zaliczenia
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 60% z konspektów zajęć warsztatowych i kursów, prawidłowe wykorzystanie i przygotowania materiałów dydaktycznych. Ponadto, prawidłowe przeprowadzenia zajęć w szkołach podstawowych z zachowaniem zasad etyki zawodu oraz profesjonalizmu. Wykorzystanie teorii metodyki nauczania języka angielskiego w praktyce oraz umiejętności pracy z grupą uczniów oraz komunikacji interpersonalnych. 100% obecności na konsultacjach z opiekunem praktyk. 100% obecności na zajęciach warsztatowych i kursach. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
SEMESTR 2 – PRAKTYKA ŚRÓDROCZNA 1 Termin realizacji: luty – czerwiec (15 tygodni) FORMA ZAJĘĆ MIEJCE LICZBA GODZIN warsztaty językowe dla dzieci- państwowe szkoły podstawowe- 20 h obserwacje- przedszkola, szkoły podstawowe i szkoły językowe-20 h opracowanie własnych materiałów dydaktycznych- praca własna studenta-15 h konsultacje z opiekunem praktyk- państwowe szkoły podstawowe-10 h warsztaty metodyczne – prezentacja pomysłów zajęć PPWSZ 25 h SEMESTR 3 – PRAKTYKA ŚRÓDROCZNA 2 Termin realizacji: październik – styczeń (15 tygodni) FORMA ZAJĘĆ MIEJCE LICZBA GODZIN warsztaty językowe dla dzieci państwowe szkoły podstawowe 10 h kursy językowe dla dzieci państwowe szkoły podstawowe 20 h obserwacje (peer observation) państwowe szkoły podstawowe 10 h konsultacje z opiekunem praktyk państwowe szkoły podstawowe 10 h warsztaty metodyczne – analiza zajęć z dziećmi PPWSZ 10 h SEMESTR 4 – PRAKTYKA ŚRÓDROCZNA 3 Termin realizacji: luty- czerwiec (15 tygodni) FORMA ZAJĘĆ MIEJCE LICZBA GODZIN warsztaty językowe dla dzieci państwowe szkoły podstawowe 10 h kursy językowe dla dzieci państwowe szkoły podstawowe 20 h obserwacje (peer observation) państwowe szkoły podstawowe 10 h konsultacje z opiekunem praktyk państwowe szkoły podstawowe 10 h warsztaty metodyczne – wymiana doświadczeń metodycznych PPWSZ 10 h SEMESTR 5 – PRAKTYKA ŚRÓDROCZNA 4 Termin realizacji: październik – styczeń (15 tygodni) FORMA ZAJĘĆ MIEJCE LICZBA GODZIN samodzielne prowadzenie lekcji z dziećmi państwowe szkoły podstawowe 90 h DOKUMENTACJA KONIECZNA DO ZALICZENIA PRAKTYK: - dziennik praktyk - dokumenty wymagane przez opiekuna praktyk (portfolio studenta) Wszystkie zajęcia warsztatowe oraz kursowe są hospitowane przez opiekuna praktyk. |