Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Geoinformatyka w zarządzaniu przestrzenią |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-6,11b,19-20 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Do wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
geoinformatyka |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
dr inż. Jakub Wojkowski |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Podstawy geodezji, kartografii i geoinformatyki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
Celem przedmiotu jest jest przekazanie aktualnego
stanu wiedzy o tym, w jaki sposób dane przestrzenne (o położeniu oraz o
właściwościach geometrycznych, opisowych, relacjach przestrzennych obiektów i
zjawisk) można pozyskać i ocenić ich przydatność, jak je wprowadzić do
posiadanego oprogramowania i w jaki sposób wykorzystać narzędzia GIS do
realizacji różnorodnych zadań, związanych z zarządzaniem przestrzenią
geograficzną. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr inż. Jakub Wojkowski |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr inż. Jakub Wojkowski |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykłady i ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej. |
Treści programowe
Wykłady | |
SIP w zarządzaniu przestrzenią geograficzną (3h). Sposoby szacowania zasobów Odnawialnych Źródeł Energii przy użyciu GIS (2h). Metody szacowania potencjału energii słonecznej (2h). Metody szacowanie energii użytecznej wiatru (2h). Metody modelowania zagrożenia pożarowego (2h). Metody modelowania zagrożenia powodziowego (2h). Metody modelowania zagrożenia erozyjnego (2h). |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia |
|
Szacowanie potencjału energii słonecznej. Obliczanie zysków energetycznych podczas konwersji fototermicznei i fotowoltaicznej. Szacowanie energii użytkowej wiatru. Sporządzenie map przestrzennego zróżnicowania prędkości i energii wiartu na różnych wysokościach. Rozpoznawanie metodami geoinformatycznymi zagrożenia pożarowego w środowisku przyrodniczym i ocena prawdopodobieństwa wystąpienia pożaru. Symulacja zjawiska powodzi przy użyciu GIS. Tworzenie map stref zalewowych. Wielowariantowa analiza skutów wystąpienia zjawiska powodzi. Modelowanie erozji wodnej gleb. Tworzenie map potencjalnego zagrożenia erozyjnego. |
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
51-60% dst; 61-70% +dst; 71-80% db; 81-90% +db; 91-100% bdb |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uczęszczanie na zajęcia oraz wykonanie projektów/zadań. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie oceny wykonanych projektów. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
- |