Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Inwentaryzacja architektoniczna obiektów budowlanych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-6,10a,19-20 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Do wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
gospodarka nieruchomościami i infrastrukturą budowlaną |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
mgr inż.arch. Agata Bentkowska |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Podstawowa znajomość oprogramowania typu CAD, podstawowa znajomość technik pomiarowych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
C1- wdrożenie umiejętności samodzielnego wykonania inwentaryzacji obiektu budowlanego. C2- nauczenie posługiwania się technikami inwentaryzacyjnymi i dostosowanie technik pomiarowych do obiektu i specyfikacji technicznej zamawiającego - rodzaje inwentaryzacji. C3-poznanie wymagań technicznych jakie musi spełniać dokumentacja inwentaryzacyjna architektoniczno- budowlana. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr inż.arch. Agata Bentkowska |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr inż.arch. Agata Bentkowska |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykład informacyjny, wykład problemowy, wykład z prezentacją multimedialną, ćwiczenia, dyskusja, zajęcia praktyczne, pokaz, metoda sytuacyjna, metoda przypadków, rozwiązywanie zadań, praca w grupach. |
Treści programowe
Wykłady | |
1. Czym jest inwentaryzacja budowlana. Podstawowe oznaczenia graficzne elementów budowlanych. Normy budowlane. Edukacja europejska. Zastosowanie linii rysunkowych. Podziałki rysunkowe, skala. 2. Zakres opracowania dokumentacji inwentaryzacyjnej. 3. Rodzaje inwentaryzacji. 4. Inwentaryzacja szczegółowa w celu przeniesienia obiektów. 5. Skansen Osada Czorsztyn w Kluszkowcach. Stare Maniowy. 6. Szczegółowa inwentaryzacja a badania stratygraficzne na obiekcie zabytkowym. Określenie chronologii i nawarstwień historycznych. 7, 8 Programy i nadzory konserwatorskie dokumentacje konserwatorskie. 9. Rola badań architektonicznych prowadzonych w zabytkach. Zalecenia konserwatorskie 10. Inwentaryzacja 3d zabytków architektury. |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia projektowe | |
1. Wykonanie inwentaryzacji fotograficznej. 2. Dobór właściwych metod inwentaryzacyjnych uzależnionych od wielkości obiektu i stopnia skomplikowania, 3. Właściwe nazewnictwo poszczególnych elementów konstrukcyjnych i detalu architektonicznego, 4. Sporządzenie rysunków odręcznych - notat, rzutów obiektu 5. Sporządzenie rysunków odręcznych- notat, elewacji obiektu, detalu oraz zagospodarowania terenu. 6. Pomiary działki z uwzględnieniem charakterystycznych punktów na działce. 7. Sporządzenie opisu obiektu inwentaryzowanego (historia obiektu , opis lokalizacji obiektu, opis funkcjonalno - przestrzenny oraz konstrukcyjny) 8. Zatwierdzenie rysunków odręcznych oraz plansz z inwentaryzacją fotograficzną, korekty sposobu nanoszenia wymiarów. 9. Sporządzenie rozrysów CAD w dobranej do obiektu skali 10. Wykonanie kolorystyki wybranej elewacji, 11. Ocena stanu zachowania obiektu. 12. Wskazanie metod zabezpieczenia obiektu przed zniszczeniem. 13, 14 Doskonalenie metod rysunku odręcznego i technik malarskich (praca w plenerze), przedstawienie stanu zachowania wybranej elewacji obiektu w wybranej technice rysunku odręcznego. 15. Kolokwium. |
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
Ocena osiągniętych efektów kształcenia opiera się na średniej ważonej obliczanej dla ocen uzyskanych z wszystkich zadanych prac oraz kolokwium i pracy egzaminacyjnej. Ocena: 3.0 - średnia (3.0 - 3.4) Ocena: 3.5 - średnia (3.4 - 3.8) Ocena: 4.0 - średnia (3.8 – 4.2) Ocena: 4.5 - średnia (4.2 – 4.6) Ocena: 5.0 - średnia (4.6 – 5.0).Ocena osiągniętych efektów kształcenia na poziomie: poniżej 50% niedostateczny; 50-59% dostateczny; 60-69% dostateczny plus; 70-79% dobry; 80-89% dobry plus; 90-100% bardzo dobry; |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Zaliczenie uzyskuje student, który uzyskał oceny pozytywne z wszystkich prac rysunkowych wykonywanych w ramach programu nauczania przedmiotu oraz uzyskał ocenę pozytywną z egzaminu. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
----- |