Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Restrukturyzacja terenów niezurbanizowanych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-6,7a,19-20 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Do wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
gospodarka nieruchomościami i infrastrukturą budowlaną |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
dr inż. Jacek Gniadek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Znajomość zagadnień z przemiotów: - Teorie gospodarki przestrzennej - Projektowanie urbanistyczne - Podstawy prawoznawstwa - Zasady projektowania architektoniczno-urbanistycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
C1 – Opanowanie złożoności zasad restrukturyzacji terenów niezurbanizowanych. C2 – Poznanie przepisów prawa. C3 – Poznanie zasad wyznaczania obszarów o wadliwej strukturze przestrzennej. C4 – Opanowanie sposobów oceny możliwości zmian w strukturze przestrzennej. C5 – Opanowanie sposobów programowania prac związanych z kształtowaniem tej struktury na szczeblu gminy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr inż. Jacek Gniadek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr inż. Jacek Gniadek |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykłady, prezentacje multimedialne oraz ćwiczenia
projektowe. Wykorzystanie istniejącej dokumentacji geodezyjno-kartograficznej
oraz aktów prawnych i wytycznych technicznych.
Wykonywanie zadań z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. |
Treści programowe
Wykłady | |
1. Typy układów działek gruntowych oraz cechy mające wpływ na wartość działek - 2h 2. Mapa glebowo-rolnicza w skali 1:5000 wraz z aneksem; charakterystyka cech działek na podstawie aneksu do mapy glebowo-rolniczej - 2h 3. Wytyczne MRiRW dotyczące analizy zmian w strukturze agrarnej oraz monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów i ich bonitacji na obszarach wiejskich - 1h 4. Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich; kartograficzne opracowanie studialne opisujące stan istniejący przestrzeni rolniczej oraz projektowane w niej zmiany - 2h 5. Sposoby oceny możliwości zmian w strukturze przestrzennej wsi - 2h 6. Rola konsultacji społecznych w opracowywaniu oceny możliwości zmian społecznych, ekonomicznych i ekologicznych na obszarze wsi - 1h 7. Planowanie i projektowanie zmian w strukturze przestrzennej wsi (na przykładzie oceny oddziaływania autostrady na grunty rolne i leśne) - 2h 8. Program prac urządzeniowo-rolnych gminy (cel, sposób i forma opracowania) - 2h 9. Studium ex-ante skutków scalania gruntów (cel, sposób i forma opracowania). - 1h |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia projektowe | |
|
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
Kryteria dla testu wiadomości: 51-60% dst; 61-70% +dst; 71-80% db; 81-90% +db; 91-100% bdb Wiedza: 2.0 Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie restrukturyzacji terenów niezurbanizowanych (RTN), nie ma żadnej wiedzy na temat znajomości technik i narzędzi stosowanych w tym zakresie. 3.0 Student posiada podstawową wiedzę w zakresie RTN jednak nie potrafi wykonać wszystkich zadań. 4.0 Student posiada podstawową wiedzę umożliwiającą wykonanie wszystkich niezbędnych czynności i zadań, zmierzających do restrukturyzacji terenów niezurbanizowanych. 5.0 Student posiada szczegółową wiedzę i potrafi ją wykorzystać do rozwiązywania skomplikowanych zagadnień w zakresie RTN. Umiejętności: 2.0 Student nie zna podstawowych narzędzi, programów wykorzystywanych w zakresie RTN, nie potrafi wykonać opracowania związanego z zakresem obowiązującego materiału. 3.0 Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w zakresie RTN jednak słabo wykorzystuje je do opracowań projektowych. 4.0 Student wykazuje dobrą znajomość technik, narzędzi i oprogramowania umożliwiającą pełne wykorzystanie w pracach projektowych. 5.0 Student stosuje narzędzia techniki i programy komputerowe, potrafi porównać uzyskane wyniki i dokonać szczegółowej interpretacji. Kompetencje: 2.0 Nie potrafi samodzielnie oraz w grupie rozwiązywać prostych zagadnień, nie rozumie potrzeby studiowania. 3.0 Potrafi w grupie rozwiązań proste zadania. 4.0 Rozwiązuje proste zagadnienia, nie popełniając błędów 5.0 Potrafi pracować samodzielnie, rozwiązywanie zadań nie sprawia mu żadnych trudności. |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Zaliczenie i egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Warunek dopuszczenia do egzaminu to zaliczenie ćwiczeń: Warunek dopuszczenia do zaliczenia: - posiadanie wiedzy w zakresie realizowanego materiału ćwiczeniowego, - prawidłowe wykonanie ćwiczeń projektowych. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
Nie dotyczy |