Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Rozwój zrównoważony w gospodarce przestrzennej |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-6,2,19-20 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Obowiązkowy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
dr Krzysztof Miraj |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
brak |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
Poznanie idei i zasad rozwoju zrównoważonego oraz jego roli w gospodarce przestrzennej. Poznanie roli rozwoju zrównoważonego w rozwoju osiedli miejskich i wiejskich, gospodarce człowieka i ochronie środowiska naturalnego oraz krajobrazu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr Krzysztof Miraj |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr Krzysztof Miraj |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykład informacyjny i problemowy, wykład z prezentacją multimedialną, ćwiczenia, dyskusja, metoda przypadków, praca w grupach,samodzielne opracowanie pisemne. |
Treści programowe
Wykłady | |
Rozwój zrównoważony - definicje, idee, główne założenia. Umocowanie prawne rozwoju zrównoważonego. Rozwój zrównoważony w dokumentach (międzynarodowych, krajowych i regionalnych). Niezrównoważony i zrównoważony rozwój gospodarki i cywilizacji. Zagrożenia społeczne, gospodarcze i ekologiczne w gospodarce przestrzennej a rozwój zrównoważony. Ochrona bioróżnorodności, georóżnorodności i dziedzictwa kulturowego w ekorozwoju. Przekształcanie terenów (degradacja i rewitalizacja) a rozwój zrównoważony. Ekologiczne miasto i wieś. Strategie zrównoważonego rozwoju. Przykłady wprowadzania w życie założeń zrównoważonego rozwoju. Rozwój zrównoważony w przestrzeni gór, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki przestrzennej na Podhalu. |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia | |
Główne założenia zrównoważonego rozwoju w wybranych dziedzinach życia. Ekologiczne miasto i wieś. Strategie zrównoważonego rozwoju na wybranych przykładach. Ochrona bioróżnorodności i georóżnorodności oraz dziedzictwa kulturowego na wybranych przykładach. Rola rozwoju zrównoważonego w rozwoju osiedli miejskich i wiejskich, gospodarce człowieka i ochronie środowiska naturalnego oraz krajobrazu. Rozwój zrównoważony w przestrzeni podhalańskich miejscowości. |
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
poniżej 50% niedostateczny; 50-59% dostateczny; 60-69% dostateczny plus; 70-79% dobry; 80-89% dobry plus; 90-100% bardzo dobry; |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Egzamin pisemny (obejmuje znajomość treści wykładów i ćwiczeń). Zasadą dopuszczenia do egzaminu jest wcześniejsze zaliczenie ćwiczeń. Przy zaliczeniu ćwiczeń uwzględnia się: ćwiczenia obliczeniowe i analizy oraz aktywność na zajęciach. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
- |