Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Strategia rozwoju gminy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-5,5,19-20 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Obowiązkowy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
dr Krzysztof Miraj |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Zadaniem kształcenia w obszarze strategii rozwoju jest wprowadzanie słuchaczy w zagadnienia problematyki bieżących trendów w zakresie koncepcji rozwoju organizacji, czynników determinujących potencjał rozwoju, modeli organizacyjnych oraz strategii w tym zakresie. Ponadto student w obszarze przekazywanych treści nabywa umiejętności diagnozy rozwoju gminy i w konsekwencji budowy dalszych potencjalnych kierunków jej rozwoju. Umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji. Umiejętności pracy samodzielnej oraz w grupie. Umiejętności prawidłowej prezentacji posiadanej wiedzy oraz własnych poglądów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
Student powinien zdobyć wiedzę i umiejętności oraz opanować narzędzia wykorzystywane w diagnozie rozwoju gminy Student powinien umieć samodzielnie zdiagnozować gminę pod kątem rozwoju Student powinien umieć opracować strategię rozwoju przykładowej gminy. Student powinien współpracować w grupie, swobodnie wypowiadać swoje myśli, wnioski oraz prezentować analizowane przypadki na tle grupy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr Krzysztof Miraj |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr Krzysztof Miraj |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształcenia
Wykład informacyjny, wykład z prezentacją multimedialną, ćwiczenia, dyskusja, zajęcia praktyczne, analiza przypadków, case study, praca w grupach. |
Treści programowe
Wykłady | |
|
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia | |
|
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
poniżej 50% niedostateczny; 50-59% dostateczny; 60-69% dostateczny plus; 70-79% dobry; 80-89% dobry plus; 90-100% bardzo dobry; |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Bez klasyfikacji |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Egzamin pisemny (obejmuje znajomość treści wykładów i ćwiczeń). Zasadą dopuszczenia do egzaminu jest wcześniejsze zaliczenie ćwiczeń. Przy zaliczeniu ćwiczeń uwzględnia się: projekty, ćwiczenia obliczeniowe i analizy oraz aktywność na zajęciach. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
- |