Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Matematyczne podstawy wyceny nieruchomości |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-5,4,19-20 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Obowiązkowy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
mgr inż. Grzegorz Kamieniarczyk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Student ma podstawową wiedzę z zakresu matematyki przydatną do
formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu wybranej specjalności. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
Przedstawienie problematyki z zakresu matematyki finansowej oraz statystyki
matematycznej jako podstawy analiz związanych z wycena nieruchomości. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr inż. Grzegorz Kamieniarczyk |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr inż. Grzegorz Kamieniarczyk |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykład, ćwiczenia warsztatowe |
Treści programowe
Wykłady | |
Postęp arytmetyczny i geometryczny, procent prosty, procent składany, oprocentowanie ciągłe –
pomnażanie i dyskontowanie kapitału.
Zwielokrotnienie kapitału.
Metody statystyczne wykorzystywane w analizie rynku nieruchomości. Analiza dynamiki zjawisk. |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia warsztatowe | |
Zadania z zakresu pomnażania i dyskontowania kapitału.
Ocena efektywności inwestycji.
Wewnętrzna stopa zwrotu.
Nominalna i efektywna stopa procentowa.
Analiza trendu zmiany cen na rynkach nieruchomości |
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
Na ocenę 5 - Potrafi dobrać odpowiednią metodę do rozwiązania konkretnego
problemu i uzyskuje poprawne wyniki. Jest świadomy odpowiedzialności
zawodowej oraz skutków wynikających z błędnych obliczeń czy użytych informacji,
w związku z powyższym wykonuje swoje czynności z wielką dbałością i
starannością
Na ocenę 4,5 - Potrafi wskazać, rozumie i potrafi częściowo zastosować
podstawowe wzory związane z zasadami wyceny.
Na ocenę 4,0 - Potrafi wskazać i rozumie ale nie potrafi zastosować podstawowych
wzorów związanych z zasadami pomnażania i dyskontowania kapitału.
Na ocenę 3,5 - Potrafi wskazać i częściowo rozumie ale nie potrafi zastosować
podstawowych wzorów.
Na ocenę 3,0 - Potrafi wskazać ale nie rozumie podstawowych wzorów
stosowanych do rozwiązania danego zagadnienia.
Na ocenę 2,0 - Nie potrafi dobrać odpowiedniej metody do rozwiązania zadanego
problemu. Skala: poniżej 50% niedostateczny; 50-59% dostateczny; 60-69% dostateczny plus; 70-79% dobry; 80-89% dobry plus; 90-100% bardzo dobry; |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Zaliczenie przedmiotu jako średnia z wyników zaliczenia wykładów i ćwiczeń Egzamin pisemny |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
Nie dotyczy. |