Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Teorie organizacji i zarządzania |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-5,3,19-20 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Obowiązkowy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
dr Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Wiedza z zakresu ekonomii. Umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji. Umiejętności pracy samodzielnej oraz w grupie. Umiejętności prawidłowej prezentacji posiadanej wiedzy oraz własnych poglądów. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
Opanowanie przez studentów umiejętności związanej z prawidłowym używaniem terminologii nauk organizacji i zarządzania, wiedzy w zakresie podstawowych zjawisk i procesów odnoszących się do omawianych treści Student powinien umieć identyfikować zarządzanie jako proces. Student powinien umieć wykorzystywać różne metody i techniki zarządzania w różnych organizacjach. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr Magdalena Gorzelany-Dziadkowiec |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniawykład informacyjny, wykład z prezentacją
multimedialną, ćwiczenia, dyskusja, zajęcia praktyczne, analiza przypadków, case study, filmiki, praca
w grupach. |
Treści programowe
Wykłady | |
1.Wstęp do przedmiotu, organizacja, zarządzanie, funkcje zarządzania, sprawność zarządzania i rola menadżerów w organizacji, ewolucja nauki o zarządzaniu, współczesne trendy w zarządzaniu. 2.Otoczenie organizacji 3.Pojęcie zarządzania; Funkcje zarządzania 4.Sprawność zarządzania i rola menedżerów w organizacji 5.Ewolucja nauk o zarządzaniu; Pojęcie dżungli zarządzania 6.Współczesne trendy w zarządzaniu 7.Proces zarządzania 8.Rola ludzi w organizacji oraz podstawy zarządzania zasobami ludzkimi 9. Podejmowanie decyzji w zarządzaniu oraz wymiary zarządzania współczesną organizacją |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia | |
1.Wstęp
do przedmiotu, 2. Organizacja i zarządzanie - istota pojęć, 3. Funkcje zarządzania, 4. Sprawność zarządzania i rola menadżerów w organizacji, 5. Ewolucja nauki o zarządzaniu, 6. Współczesne trendy w zarządzaniu, 7. Otoczenie
organizacji 8. Planowanie i hierarchia planów, 9. Kierowanie a przywództwo, 10. Rola liderów, 11. Motywowanie - istota systemów motywacyjnych, 12. Proces kontroli, 13. Struktura organizacyjna, 14. Rola ludzi w organizacji oraz podstawy zarządzania zasobami ludzkimi 15. Podejmowanie decyzji w zarządzaniu oraz wymiary zarządzania współczesną organizacją |
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 51-60% - ocena: dst; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 61-70% - ocena: +dst; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 71-80% - ocena: db; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 81-90% - ocena: +db; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 91-100% - ocena: bdb Na ocenę 5,0 Student posiada szeroką wiedzę i wykazuje się znajomością problematyki zajęć. Student wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia i metody pracy. Integruje wiedze z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku studiów. Na ocenę 4,5 Student posiada poszerzoną wiedzę w zakresie zajęć. Rozumie znaczenie i wykazuje zindywidualizowane podejście do problematyki przedmiotu. Rozumie znaczenie programu przedmiotu i jego wpływu na wiedzę. Na ocenę 4,0 Student posiada wiedzę w zakresie zajęć. Potrafi zaprezentować posiadaną wiedzę. Rozumie złożoność problematyki przedmiotu. Na ocenę 3,5 Student posiadł podstawową wiedzę z zakresu zajęć Zna podstawowe zagadnienia dotyczące przedmiotu. Na ocenę 3,0 Student opanował podstawowe wiadomości z zakresu zajęć, jednak wykazuje nieusystematyzowanie wiedzy i jej niekompletność. |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Egzamin pisemny ograniczony czasowo Ocena umiejętności pracy w grupie, ocena aktywności podczas zajęć, dyskusja, kolokwium zaliczeniowe – jeśli ocena jest pozytywna student jest dopuszczony do egzaminu , Uzyskanie przez Studenta pozytywnej oceny końcowej z przedmiotu możliwe jest w przypadku zrealizowania wszystkich efektów kształcenia w stopniu co najmniej dostatecznym. |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
----- |