Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Geodezyjne urządzanie przestrzen i niezurbanizowanych |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-3,7,19-20 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Obowiązkowy |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
|||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
dr inż. Jacek Gniadek |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Opanowanie podstawowych informacji z zakresu geodezji i
kartografii, umiejętność pozyskiwania informacji z
różnych źródeł, umiejętność uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy,
umiejętność dyskusji, umiejętność analizowania informacji i wyciągania wniosków |
|||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
Celem nauczania przedmiotu jest zapoznanie
studentów z najważniejszymi problemami o charakterze przestrzennym dotykającymi
rolniczą przestrzeń produkcyjną obszaru Polski oraz metodami eliminacji lub
zmniejszanie natężenia tych problemów, wykorzystującymi dostępne procedury
techniczne i prawne zaliczane do grupy prac urządzeniowo-rolnych. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
dr inż. Jacek Gniadek |
|||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
dr inż. Jacek Gniadek |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWykład informacyjny, wykład problemowy, ćwiczenia,
dyskusja |
Treści programowe
Wykłady | |
1. Podstawowe definicje i pojęcia z zakresu geodezyjnego urządzania terenów wiejskich -2h 2. Najważniejsze cechy rolniczej przestrzeni produkcyjnej i ich wpływa na ograniczenia w zakresie funkcjonowania tej przestrzeni - 2h 3. Metodyka identyfikacji obszarów ze względu na natężenie występowania negatywnych cech struktury przestrzennej gruntów -2h 4. Geodezyjne metody przekształcania układu przestrzennego obszarów wiejskich - 2h 5. Reorganizacja układu przestrzennego obszarów wiejskich - 1h 6. Prawne i finansowe uwarunkowania realizacji prac urządzeniowo-rolnych w Polsce - 1h
|
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia laboratoryjne | |
1. Podstawowe metody projektowania geodezyjnego - 4h 2. Pozyskanie informacji charakteryzujących rolniczą przestrzeń produkcyjną dla obrębu na podstawie danych pochodzących z operatu ewidencji gruntów i budynków - 1h 3. Przygotowanie części studialnej opracowania w zakresie przebudowy obszaru -2h 4. Przygotowanie i zestawienie danych EGiB do zmiany układu gruntowego - 1h 5. Opracowanie projektu ogólnego scalenia gruntów - 2h 6. Szacunek gruntów - 1h 7. Projektowanie szczegółowe nowego układu granic - 2h
8. Opracowanie mapy obszaru scalenia gruntów - 2h |
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
Kryteria dla testu wiadomości: 51-60% dst; 61-70% +dst; 71-80% db; 81-90% +db; 91-100% bdb Wiedza: 2.0 Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie GUPN, nie ma żadnej wiedzy na temat znajomości technik i narzędzi stosowanych w tym zakresie . 3.0 Student posiada podstawową wiedzę w zakresie GUPN jednak nie potrafi wykonać wszystkich zadań. 4.0 Student posiada podstawową wiedzę umożliwiającą wykonanie wszystkich niezbędnych czynności i zadań, zmierzających do geodezyjnego urządzania przestrzeni niezurbanizowanej. 5.0 Student posiada szczegółową wiedzę i potrafi ją wykorzystać do rozwiązywania skomplikowanych zagadnień w zakresie GUPN. Umiejętności: 2.0 Student nie zna podstawowych narzędzi, programów wykorzystywanych w zakresie GUPN, nie potrafi wykonać opracowania związanego z zakresem obowiązującego materiału. 3.0 Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w zakresie GUPN jednak słabo wykorzystuje je do opracowań projektowych. 4.0 Student wykazuje dobrą znajomość technik, narzędzi i oprogramowania umożliwiającą pełne wykorzystanie w pracach projektowych. 5.0 Student stosuje narzędzia techniki i programy komputerowe, potrafi porównać uzyskane wyniki i dokonać szczegółowej interpretacji. Kompetencje: 2.0 Nie potrafi samodzielnie oraz w grupie rozwiązywać prostych zagadnień, nie rozumie potrzeby studiowania. 3.0 Potrafi w grupie rozwiązań proste zadania. 4.0 Rozwiązuje proste zagadnienia, nie popełniając błędów 5.0 Potrafi pracować samodzielnie, rozwiązywanie zadań nie sprawia mu żadnych trudności. |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Zaliczenie i egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Zaliczenie modułu na podstawie: - pozytywnej oceny wiedzy teoretycznej (rozmowa ustna), - pozytywnej oceny prac projektowych na ćwiczeniach,- egzaminu, |
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||||||
Wykaz literatury uzupełniającejBrak danych |
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
- |