Ramowy program studiów
Wersja: 4
|
|
Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowy Targu |
Informacje ogólne
Nazwa zajęć |
Projektowanie urbanistyczne |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kod zajęć |
GP-1-3,4,19-20 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Status zajęć |
Obowiązkowy |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wydział / Instytut |
Instytut Techniczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Kierunek studiów |
gospodarka przestrzenna |
|||||||||||||||||||||||||||||
Moduł specjalizacyjny |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
Specjalizacja |
----- |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Poziom studiów |
studia pierwszego stopnia |
|||||||||||||||||||||||||||||
Profil |
Praktyczny |
|||||||||||||||||||||||||||||
Osoba odpowiedzialna za program zajęć |
mgr inż.arch. Katarzyna Sieńko-Dragosz |
|||||||||||||||||||||||||||||
Wymagania (Kompetencje wstępne) |
Zaliczenie przedmiotów z poprzednich semestrów dotyczących projektowania
architektonicznego i budownictwa ogólnego. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Założenia i cele zajęć |
C1 – Poznanie metod sporządzania analiz struktury przestrzennej miasta; C2 - Określenie aspektów socjologicznych wpływających na proces projektowania urbanistycznego; C3 - Poznanie współzależności rozwiązań projektowych w skali architektoniczno – urbanistycznej a decyzjami w skali planowania przestrzennego;C4 - Wykształcenie zdolności do umiejętnego podejmowania działań związanych ze świadomą kreacją i tworzeniem ładu przestrzennego; C5 - Uwzględnienie w projektowaniu urbanistycznym walorów krajobrazowych i kulturowych (sięganie do tradycji i lokalnej tożsamości). |
|||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący zajęcia |
mgr inż.arch. Katarzyna Sieńko-Dragosz |
|||||||||||||||||||||||||||||
Egzaminator/ Zaliczający |
mgr inż.arch. Katarzyna Sieńko-Dragosz |
Nakład pracy studenta - bilans punktów ECTS
|
Efekty uczenia się
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Formy i metody kształceniaWprowadzające wykłady monograficzne z prezentacja multimedialną.
Korekty indywidualne, dyskusje wspólne, robocze prezentacje projektów.
Przygotowanie do prezentacji pracy |
Treści programowe
Wykłady | |
1. Środowisko, przestrzeń i miejsce; 2. Narodziny współczesnej urbanistyki cz. 1; 3. Narodziny współczesnej urbanistyki cz. 2; 4. Elementy i kompozycja krajobrazu; 5. System planowania przestrzennego w Polsce; 6. Polska polityka jakości krajobrazu, przestrzeni publicznej, architekury cz. 1; 7. Polska polityka jakości krajobrazu, przestrzeni publicznej, architekury cz. 2; 8. Przestrzeń mieszkalna - ewolucja osiedla mieszkaniowego; 9. Zabudowa mieszkaniowa - usytuowanie, rodzaje oraz formy zabudowy; 10. Infrastruktura usługowa w mieście; 11. Usługi centrotwórcze; 12. Infrastruktura komunikacyjna - komunikacja drogowa; 13. Przestrzeń publiczna i znaczenie jakości fizycznego otoczenia; 14. Architektura krajobrazu w miejskim wydaniu. Detal urbanistyczny; 15. Wartość zabudowy i jej ochrona. |
|
Ćwiczenia | |
ćwiczenia projektowe, ćwiczenia |
|
Moje inspiracje projektowe (zdjęcia, szkice, własne notatki, komentarze – nauka widzenia przestrzeni – główne elementy struktury przestrzennej oddziałujące na obserwatora). Studia i analizy – kontekst miejski, uwarunkowania przestrzenne, usytuowanie i dostępność opracowywanego fragmentu obszaru miejskiego na tle struktury miasta:
|
Kryteria oceny osiągniętych efektów uczenia się
Kryteria oceny efektów uczenia się osiągniętych przez studenta |
Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 51-60% - ocena: dst; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 61-70% - ocena: +dst; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 71-80% - ocena: db; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 81-90% - ocena: +db; Zakładane efekty kształcenia osiągnięte na poziomie 91-100% - ocena: bdb Na ocenę 5,0 Student posiada szeroką wiedzę i wykazuje się znajomością problematyki zajęć. Student wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia i metody pracy. Integruje wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku studiów. Na ocenę 4,5 Student posiada poszerzoną wiedzę w zakresie zajęć. Rozumie znaczenie i wykazuje zindywidualizowane podejście do problematyki przedmiotu. Rozumie znaczenie programu przedmiotu i jego wpływu na wiedzę. Na ocenę 4,0 Student posiada wiedzę w zakresie zajęć. Potrafi zaprezentować posiadaną wiedzę. Rozumie złożoność problematyki przedmiotu. Na ocenę 3,5 Student posiadł podstawową wiedzę z zakresu zajęć Zna podstawowe zagadnienia dotyczące przedmiotu. Na ocenę 3,0 Student opanował podstawowe wiadomości z zakresu zajęć, jednak wykazuje nieusystematyzowanie wiedzy i jej niekompletność. |
Forma weryfikacji osiągnięć studenta i warunki zaliczenia zajęć
Forma weryfikacji osiągnięć studenta |
Zaliczenie i egzamin |
Warunki odbywania i zaliczenia zajęć oraz dopuszczenia do końcowego egzaminu (zaliczenia z oceną) |
Zaliczenie
z oceną projektu semestralnego. Obecność na zajęciach. Wykonanie wszystkich
ćwiczeń projektowych. Forma zakończenia przedmiotu: zaliczenie z oceną. Przy ocenie uwzględnia się:
|
Wykaz zalecanego piśmiennictwa
Wykaz literatury podstawowej
|
|||||||||||||
Wykaz literatury uzupełniającej
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk zawodowych |
- |